مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 15:402023-09-26بين الملل

سفیر عربستان: به «ابتکار صلح عربی» در هرگونه توافق در آینده پایبند هستیم


سفیر عربستان سعودی که بعد از حدود 30 سال برای تسلیم استوارنامه خود وارد کرانه باختری شده است، می گوید ریاض در هرگونه توافق در آینده با تل آویو به «ابتکار صلح عربی» پایبند است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نایف السدیری سفیر عربستان سعودی در فلسطین و سرکنسول این کشور در قدس، بعدازظهر امروز (سه شنبه)، تاکید کرد که ریاض به ابتکار صلح عربی به عنوان اساس حل مسئله فلسطین و نقطه اساسی هرگونه توافق احتمالی در آینده پایبند است.

ابتکار صلح عربی، ابتکاری است که عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین عربستان سعودی با هدف تشکیل کشور فلسطین بر پایه مرزهای 1967، بازگشت آوارگان فلسطینی و خروج رژیم صهیونیستی از بلندی های جولان اشغالی سوریه به ازای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

براساس گزارش وبگاه سوا ، سفیر عربستان سعودی این اظهارات را بعد از دیدار با ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان در رام الله مطرح کرده است.

هیأت دیپلماتیک سعودی در حالی امروز وارد رام الله شده که نمایندگان این کشور آخرین بار در سال 1993 به هنگام توافق اسلو به فلسطین سفر کرده بودند.

السدیری در ادامه اظهاراتش اشاره کرد که امروز رونوشتی از استوارنامه خود را به عنوان سفیر و سرکنسول جدید عربستان سعودی در فلسطین به تشکیلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر عربستان: به «ابتکار صلح عربی» در هرگونه توافق در آینده پایبند هستیم

سفیر عربستان: به «ابتکار صلح عربی» در هرگونه توافق در آینده پایبند هستیم