مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-07اقتصادي

از سرگیری فعالیت نیروگاه های زغال سوز در آلمان


وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که این کشور قصد دارد با هدف ذخیره سازی گاز، و جلوگیری از کمبود برق، در فصل زمستان پیش رو دوباره برخی نیروگاه های گازی خود را که تعطیل کرده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که این کشور قصد دارد با هدف ذخیره سازی گاز در فصل زمستان پیش رو، فعالیت تعدادی از نیروگاه های زغال سوز خود که پیشتر تعطیل شده بودند را دوباره آغاز کند.

دولت آلمان به شرکت RWE که بزرگ ترین اپراتور نیروگاه های برق در این کشور به شمار می رود، دستور داده تا دو نیروگاه زغال سنگ سوز خود را دوباره فعال کنند.

قرار است شرکت LEAG هم که دومین تولیدکننده برق در آلمان به شمار می رود نیز دو نیروگاه زغال سوز دیگر خود را به مدار تولید باز گرداند.

تمام این نیروگاه ها زمستان سال گذشته هم فعال بودند، اما از اواسط فصل تابستان، فعالیت شان متوقف شده بود.

انتظار می رود با توجه به دستور صادرشده نیروگاه های مذکور تا ماه مارس سال آینده میلادی بخشی از نیاز آلمان به برق را تامین کنند.

این وزارتخانه آلمانی گفته که با هدف صرفه جویی در مصرف گاز برای تولید برق و جلوگیری از کمبود گاز در فصل زمستان پیش رو، نیروگاه های مذکور وارد مدار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سرگیری فعالیت نیروگاه های زغال سوز در آلمان

از سرگیری فعالیت نیروگاه های زغال سوز در آلمان