مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 16:152023-10-10اقتصادي

احداث 120 ایستگاه لرزه نگاری به جای 400 ایستگاه به دلیل تحقق نشدن اعتبارات


رییس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با اشاره به برنامه این مؤسسه برای احداث 400 ایستگاه لرزه نگاری تا پایان برنامه ششم، گفت: تحقق این هدف 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که متاسفانه این اعتبارات محقق نشده است.

- رییس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با اشاره به برنامه این مؤسسه برای احداث 400 ایستگاه لرزه نگاری تا پایان برنامه ششم، گفت: تحقق این هدف 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که متاسفانه این اعتبارات محقق نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا حاتمی امروز در نشست تخصصی هشدار سریع زلزله شهر تهران چالش ها و راهکارها با اشاره به ایستگاه های لرزه نگاری در کشور گفت: حدود 100 ایستگاه از سوی مؤسسه ژئوفیزیک، 40 ایستگاه از سوی مؤسسه زلزله شناسی و 15 ایستگاه از سوی دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شده، ضمن آنکه برخی از نهادها برای پایش سازه های مهم نیز ایستگاه هایی را راه اندازی کرده اند.

وی ادامه داد: در مجموع 200 ایستگاه لرزه نگاری در کشور راه اندازی شده که این عدد نشان می دهد که عقب ماندگی در این زمینه داریم.

حاتمی با اشاره به رخداد لرزه ای در کشور افغانستان، خاطر نشان کرد: این رخداد لرزه ای در کلیه مناطق شرق کشور از مشهد تا تایباد، کاشمر، خاف، بجستان حس شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 120 ایستگاه لرزه نگاری به جای 400 ایستگاه به دلیل تحقق نشدن اعتبارات

احداث 120 ایستگاه لرزه نگاری به جای 400 ایستگاه به دلیل تحقق نشدن اعتبارات