مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:552023-09-26اقتصادي

رکورد افزایش هزینه اجاره نشینی


بازار اجاره به عنوان «خانه آخر» خانه اولی ها طی نیمه اول امسال با «شرایط بی سابقه اجاره بها» در مقایسه با 12 سال گذشته روبه رو شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، داده های رسمی از نبض اجاره بها در کشور نشان می دهد، از ابتدای سال تاکنون، هزینه اجاره نشینی (با لحاظ میانگین رشد نقطه ای شاخص اجاره مسکن در ماه های گذشته از سال جاری)، 5/ 38درصد نسبت به نیمه اول پارسال افزایش پیدا کرده که از سطح تاریخی خود بیشتر است.

تب بالای اجاره بها در شرایطی است که بازار خرید مسکن با افت قیمت یا ثبات قیمت ها روبه رو شده است؛ علت این تفاوت رفتار چیست؟ بررسی های دنیای اقتصاد نشان می دهد، در حال حاضر یکی از دو نیروی اصلی موثر بر تورم اجاره مسکن، نقش بیشتری در تداوم روند صعودی اجاره بها برعهده دارد.

همچنین تحقیقات میدانی دنیای اقتصاد از بازار اجاره نشین ها می گوید، نوعی مچ اندازی بین استطاعت مالی مستاجرها و نرخ های بالای مدنظر موجرها شکل گرفته است که در نهایت به افزایش چشمگیر مبلغ اجاره در قرارداد های جدید منجر می شود؛ اما این تقابل در صورت کنترل تورم عمومی می تواند به نفع مستاجر ها تمام شود.

روایت رسمی از وضعیت بازار اجاره مسکن، نشان دهنده طناب کشی قیمتی بین دو سمت فعال این بازار یعنی موجر ها و مستاجرهاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد افزایش هزینه اجاره نشینی

رکورد افزایش هزینه اجاره نشینی