مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 08:152023-10-03اقتصادي

فرصت مناسب برای بازیگری فعال ایران در بازار انرژی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اگرچه در سال های اخیر صحبت از انرژی های پاک و نو و جایگزینی آن ها با سوخت های فسیلی است، اما آمار ها نشان می دهند که دست کم تا نیم قرن آینده، - ایران با دارا بودن ذخایر انرژی و قرار گرفتن در منطقه حساس جغرافیایی و همچنین وقوع جنگ اوکراین و روسیه، می تواند به یکی از قطب های انرژی جهان بدل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اگرچه در سال های اخیر صحبت از انرژی های پاک و نو و جایگزینی آن ها با سوخت های فسیلی است، اما آمار ها نشان می دهند که دست کم تا نیم قرن آینده، نفت و گاز همچنان نقشی تعیین کننده در تأمین انرژی جهان خواهند داشت.

نقش ویژه ذخایر گازی در جهاناین در حالی است که سهم انرژی های تجدیدپذیر در سبد مصرف انرژی دنیا روز به روز بیشتر شده است، اما این انرژی ها هنوز نتوانسته اند با نفت و گاز برابری کنند و این موضوع از تصمیم اخیر وزیران کشور های عضو گروه هفت مشخص است چرا که آنان برای توسعه ی ذخایر گاز سرمایه گذاری کرده اند و این مسئله نشان دهنده ی نقش ویژه ی ذخایر گازی در دهه های پیش رو است.

اگرچه انتقادات زیادی به کشور ما وارد است که در سبد انرژی مصرفی اش سهم اندکی از انرژی تجدیدپذیر دارد اما ایران همچنان از ذخایر عظیم انرژی فسیلی بهره مند بوده و جهان همچنان به این منبع انرژی نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت مناسب برای بازیگری فعال ایران در بازار انرژی

فرصت مناسب برای بازیگری فعال ایران در بازار انرژی