مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 17:402023-10-08سياسي

بایدها و نبایدهای تولید نوحه و مداحی برای کودک+ فیلم


باتوجه به اینکه 16مهرماه روز جهانی کودک است به این بهانه به سراغ خلق آثار کودکانه در حوزه نوحه و سرودمداحی رفته ایم تا ببینیم کار در این زمینه تا چه اندازه حساس و در عین حال مهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 20 نوامبر یا 16 مهرماه روز جهانی کودک شناخته می شود، به این مناسبت نگاهی به تولیدات این روزهای هیأتی ها در حوزه کودک و نوجوان داریم.

بعد از شیوع کرونا و از سویی حملات شدید آن طرف آبی ها به فرهنگ و خانواده کشورمان در قالب موسیقی، فضای نوحه سرایان و مداحان به سمت کار در حوزه کودک رفت و ژانر سرود مداحی شکل گرفت که مورد تجلیل مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با مداحان هم قرار گرفت.

تعدد آثار، ژانر کودک را وارد کنگره نوحه کرد حجم بالای تولیدات آثار در این عرصه تا جایی پیش رفت که سازمان هیأت و تشکل های دینی در اولین کنگره ملی نوحه، بخشی را به این موضوع اختصاص داد و آثار تولیدات در این حوزه را با حضور داورانی همچون سعید بیابانکی، حجت الاسلام شهاب مرادی و محمدحسین پویانفر بررسی کرد.

شاعری برای کودکان یک فوق تخصص است تولید اثر برای کودکان و در اصل سرایش شعر و نوحه برای این قشر باید دارای ویژگی ها و ظرافت هایی باشد.

سعید بیابانکی که خود از شاعران فعال کشورمان است در این زمینه می گوید: من معتقدم اگر شاعری را تخصص در نظر بگیریم که خُب طبیعتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای تولید نوحه و مداحی برای کودک+ فیلم

بایدها و نبایدهای تولید نوحه و مداحی برای کودک+ فیلم