مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 11:202023-09-30سياسي

حیدری: اتباع غیرمجاز در کشور آسیب و تهدید امنیتی است


نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور جمعیت زیاد اتباع خارجی در کشور، گفت: جمعیت بالای اتباع بخصوص افغان در کشور امری غیر متعارف است زیرا اغلب آن ها به صورت غیرمجاز وارد ایران شده اند که برای ما تهدید امنیتی ایجاد می کند.

- شهریار حیدری نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا در خصوص ضرورت ساماندهی مهاجران و اتباع افغان گفت: این موضوع چند بار در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  مطرح و هشدارهای لازم نیز به مسئولین در این خصوص داده شده است.

وی با بیان اینکه حضور اتباع در داخل کشور می تواند هم فرصت و هم به نوعی آسیب و تهدید باشد، اظهار کرد: فرصت یعنی اینکه می توان از آنها به عنوان نیروی کار استفاده کرد و چرخه تولید و اقتصاد کشور را گسترش داد، در مقابل آن تهدید و آسیب نیز به اتفاقاتی نظیر حمله تروریستی به حرم امام رضا (ع) اشاره کرد که حوزه امنیت کشور را دچار خطر کرده است.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از افغان ها از روی ناچاری اقدام به مهاجرت کرده اند، افزود: کشور افغانستان با توجه به تغییر بسیار دولت و حکومت ها یک کشور ناامن است و همچنین هیچ کدام از حکومت ها نیز برنامه ای برای بازگشت اتباع خود چه در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیدری: اتباع غیرمجاز در کشور آسیب و تهدید امنیتی است

حیدری: اتباع غیرمجاز در کشور آسیب و تهدید امنیتی است