مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 10:052023-10-01اقتصادي

افزایش 49 درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان


طی شش ماهه امسال ترانزیت خارجی گمرک مبدا از گمرکات استان گیلان به وزن 441 هزار و 695 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 49 درصد افزایش داشته است.

- ایسنا/گیلان ناظر گمرکات گیلان گفت: طی شش ماهه امسال ترانزیت خارجی گمرک مبدا از گمرکات استان گیلان به وزن 441 هزار و 695 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 49 درصد افزایش داشته است.

صادق برزگر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در شش ماهه سال جاری میزان صادرات قطعی از گمرکات استان گیلان به وزن 582 هزار و 56 تن انجام شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات به ارزش 343 میلیون و 39 هزار و 246 دلار بود، افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی شش درصد و به لحاظ ارزش ریالی هفت درصد افزایش داشته است.

برزگر تصریح کرد: عمده ترین کالاهای صادراتی استان محصولات نباتی از جمله میوه های سیب، کیوی و پرتقال، خرما و کشمش، سبزیجات و صیفی جات و چای همچنین محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و تولیدات صنایع غذایی هستند.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی گفت: صادرات استان عمدتا به کشورهایی از جمله روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند و بلاروس انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 49 درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان

افزایش 49 درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان