مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 07:552023-10-22پزشكي

فعالیت 115 کارخانه و 94 کارگاه تولید مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه درحال حاضر 115 کارخانه و 94 کارگاه تولید مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری فعال است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا محمدی با اشاره به اینکه دستیابی به سلامت و امنیت غذایی در گرو برخورداری از یک سیستم پایدار غذایی و توجه به مدیریت هوشمند و آگاهانه در حوزه تولید است، گفت: استفاده از تمام ظرفیت ها در جهت ارتقای کیفیت مواد غذایی تولیدی در چهارمحال و بختیاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: با وجود اینکه دستیابی به سلامت و امنیت غذایی، چشم انداز بلندمدت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد است، متاسفانه هر ساله شاهد افزایش گرسنگان و آمار بالای بیماری های ناشی از مصرف غذاهای آلوده به ویژه در میان کودکان در سطح جهان هستیم.

وی مرگ سالانه بیش 420 هزار نفر در اثر بیماری های ناشی از غذا را بیانگر عدم دسترسی کافی به سلامت و امنیت غذایی در بسیاری از مناطق جهان دانست و افزود: متاسفانه کودکان زیر پنج سال عمده ترین قربانیان بیماری های ناشی از مصرف غذای غیر ایمن و ناسالم هستند.

محمدی عنوان کرد: کشاورزی از ارکان مهم حوزه امنیت مواد غذایی در هر کشور محسوب می شوند و توجه به مقوله آب به عنوان زیربنای مهم کشاورزی مهم و ضروری اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 115 کارخانه و 94 کارگاه تولید مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری

فعالیت 115 کارخانه و 94 کارگاه تولید مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری