مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 11:552023-09-30اجتماعي

دود آتش سوزی تالاب هورالعظیم همچنان چشم خوزستانی ها را می سوزاند


قریب به دو هفته است که دود آتش سوزی تالاب هورالعظیم آسمان برخی شهرهای خوزستان را فرا گرفته است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، قریب به دو هفته است که دود آتش سوزی تالاب هورالعظیم آسمان برخی شهرهای خوزستان را فرا گرفته است و مشکلات جدی را برای برخی از شهروندان به وجود آورده است.

مسؤولان اعلام کرده اند که این دود حاصل آتش سوزی در بخش عراقی تالاب است و پیگیری های دیپلماسی برای خاموشی این آتش همچنان در حال انجام است.

محمد ساکی، رییس اداره حفاظت محیط زیست هویزه گفت: وسعت آتش سوزی تالاب هورالهویزه در بخش عراقی 650 هکتار است و باوجود پیگیری ها، تاکنون دولت عراق کار موثری برای خاموش کردن آتش انجام نداده است.

فرهاد قلی پور معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این رابطه گفت: در پی تداوم وقوع آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، شاهد انتشار دود در هویزه، دشت آزادگان و اهواز هستیم.

وی افزود: در آتش سوزی فعلی 600 هکتار از مساحت بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش سوزی شده و این مساله به دلیل خشکی تالاب رخ داده است.

اهالی ساکن در روستا های واقع شده در چند کیلومتری تالاب بین المللی هورالعظیم می گویند: دود ناشی از آتش سوزی در این تالاب آزاردهنده بوده و تنفس را مشکل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دود آتش سوزی تالاب هورالعظیم همچنان چشم خوزستانی ها را می سوزاند

دود آتش سوزی تالاب هورالعظیم همچنان چشم خوزستانی ها را می سوزاند