مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 17:402023-10-09اقتصادي

بلومبرگ: چین مطمئن است آمریکا جلوی صادرات نفت ایران را نمی گیرد


از آنجایی که واشنگتن تلاش می کند تا مانع افزایش قیمت نفت در جهان شود، پالایشگاه های سراسر چین مطمئن هستند صادرات نفت ایران ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از بلومبرگ، از آنجاییکه واشنگتن تلاش می کند تا مانع افزایش قیمت نفت در جهان شود، پالایشگاه های سراسر چین مطمئن هستند صادرات نفت ایران ادامه خواهد داشت.

پالایشگاه های مستقل چین موسوم به تی پات ها مشتاق خرید نفت ایران هستند.

با این حال بلومبرگ مدعی است که ارتباط ایران با حماس و ارتباط ادعایی با این حمله غافلگیرانه، می تواند تجارت نفت این کشور را با موضع سخت تر آمریکا در قبال تحریم های ایران، در معرض تهدید قرار دهد.

در حال حاضر، حداقل چندین پالایشگاه و تاجر چینی که نفت خام ایران را می خرند، گفتند، هیچ گونه اختلال یا سخت گیری را پیش بینی نمی کنند.

آنها که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند، حتی با وجود فشارهایی که بر واشنگتن وارد می شود، دولت بایدن فشارهای تورمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده را بررسی خواهد کرد.

در گذشته هم، تحریم ها چندان بر اشتیاق چین برای خرید نفت ایران تاثیری نداشته است چراکه این نفت خام اغلب از مبادی دیگری به ویژه مالزی تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: چین مطمئن است آمریکا جلوی صادرات نفت ایران را نمی گیرد

بلومبرگ: چین مطمئن است آمریکا جلوی صادرات نفت ایران را نمی گیرد