مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 11:102023-10-12اقتصادي

ساحل آرزوها: پروژه جدید سکونتگاه های ساحلی در خوزستان


سکونتگاه های ساحلی در خوزستان از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و محیط زیستی مزایای قابل توجهی دارند و می توانند به توسعه پایدار منطقه و بهبود شرایط زندگی مردم منطقه کمک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، استاندار خوزستان اعلام کرد که طبق ایده جدید دولت سیزدهم، قرار است سکونتگاه های جدید ساحلی در نوار طولانی مرزهای جنوب و شمال کشور، از جمله خوزستان، شکل گیرد.

این طرح جدید به منظور توسعه فعالیت های اقتصادی دریامحور مانند شیلات، کشتیرانی مسافربری، باری و مسائل زیربنایی ارائه شده است.

به گفته استاندار خوزستان، بر اساس گزارش مشاور طرح مطالعاتی وزارت راه و شهرسازی، 46 مورد در طول ساحل مرزی کشور برای چهار استان جنوبی خلیج فارس و دریای عمان تعیین شده است، که سهم خوزستان پنج شهرستان پیشنهاد شده است.

برای انتخاب بهترین نقاط استان برای سکونتگاه های ساحلی، قرار است این موضوع در کارگروه های کارشناسی مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد در این بررسی ها، شرایط کشتیرانی، موج شکن ها، اسکله ها و وضعیت زندگی مردم ساکن در این نواحی، سهولت رفت و آمد و فرآیند بازرگانی و صیادی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان گفته برای تحقیقات بیشتر و جامع تر در مورد توسعه این سکونتگاه ها، نیاز است با کمک مشاوران آگاه به دریا و سواحل، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساحل آرزوها: پروژه جدید سکونتگاه های ساحلی در خوزستان

ساحل آرزوها: پروژه جدید سکونتگاه های ساحلی در خوزستان