مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:102023-09-27اجتماعي

کرمانشاه؛ کُهن سرزمین پُر رمز و راز


کرمانشاه سرزمینی افسانه ای است که در کنار چشمه سارهای جوشانش، در میان جنگل های انبوه و زیر تپه های سرسبزش، تاریخی کهن با رمز و رازهای نهفته موج می زند.

- ایسنا/کرمانشاه کرمانشاه سرزمینی افسانه ای است که در کنار چشمه سارهای جوشانش، در میان جنگل های انبوه و زیر تپه های سرسبزش، تاریخی کهن با رمز و رازهای نهفته موج می زند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق شواهد تاریخی، سرزمینی که امروزه ما آن را به نام کرمانشاه می شناسیم، زیستگاهی پُر جاذبه برای انسان های اولیه تا انسان های امروزی بوده است.

نئاندرتال ها و هموساپینس ها از انسان های اولیه ای هستند که تاکنون باستان شناسان براساس مطالعات خود و یا کاوش هایی که داشته اند، ردپای آنها را در کرمانشاه کشف کرده اند.

این سرزمین در طول هزاران سال همواره مورد توجه امپراطوری ها و پادشاهان بزرگ و قدرتمندی از مادها و هخامنشیان گرفته تا پادشاهان سده های اخیر بوده است.

توجهی که انسان های اولیه تا سلسله های پادشاهی مختلف به این سرزمین داشته اند، تاریخی غنی را برای آن رقم زده و کرمانشاه را به یکی از مناطق باستانی دنیا و مقصدی جذاب برای گردشگران علاقمند به تاریخ و زندگی پیشینیان تبدیل کرده است.

اما اگر کمی فراتر نگاه کنیم، آنچه که این تاریخ باشکوه را بر پیشانی کرمانشاه حک کرده و باعث شده همواره مورد توجه ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه؛ کُهن سرزمین پُر رمز و راز

کرمانشاه؛ کُهن سرزمین پُر رمز و راز