مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 12:402023-09-30اقتصادي

ساخت گلخانه تولید بذر و نهال استاندارد گیاهان دارویی در مهریز یزد


طرح ایجاد گلخانه تولید بذر، نشا، نهال و ریزوم(زمین ساقه) استاندارد گیاهان دارویی با هدف تکمیل زنجیره تولید و تحقق برنامه میان مدت توسعه گیاهان دارویی استان یزد در مهریز آغاز شد.

- ایسنا/یزد طرح ایجاد گلخانه تولید بذر، نشا، نهال و ریزوم(زمین ساقه) استاندارد گیاهان دارویی با هدف تکمیل زنجیره تولید و تحقق برنامه میان مدت توسعه گیاهان دارویی استان یزد در مهریز آغاز شد.

این طرح از اقدامات تحول گرای بخش کشاورزی لحاظ شده و تولید 30 نمونه بذر و نشا استاندارد آماده کاشت از ارقام با اولویت نیاز مصرف داخل استان از جمله زیره سیاه، باریجه، بارهنگ و آنغوزه، با لحاظ اثرات محیطی و ژنتیکی و خدمات توام مشاوره GACP در طول دوره کشت برای بهره برداران و استفاده از ظرفیت های موجود برون سپاری برای تولیدکشت بافت، از راهبردهای مهم این طرح خواهد بود.

محمدعلی شطرنجی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان یزد در نشستی که در همین راستا برگزار شد، پیشنهاد عقد تفاهم نامه برای تامین نهاده ‍های مورد نیاز کشور به عنوان هاب بذر، نشاء و نهال استاندارد را از برنامه های دیده شده در چشم انداز سند توسعه یزد نوین اعلام کرد.

وی حمایت همه جانبه و هم افزایی عوامل موثر در تحقق امر اعم از نهاد ریاست جمهوری، شورای راهبردی تحقیقات گیاهان دارویی و فتر توسعه گیاهان دارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت گلخانه تولید بذر و نهال استاندارد گیاهان دارویی در مهریز یزد

ساخت گلخانه تولید بذر و نهال استاندارد گیاهان دارویی در مهریز یزد