مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 11:152023-09-30فرهنگي

کاروانسراهای جهانی خراسان را بشناسیم


یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: کاروانسراها نمادهای عینی علم، فرهنگ، هنر، تجارت و جوانمردی هستند که حداقل از عصر هخامنشیان در مسیر راه های ارتباطی ساخته می شدند تا ضمن پناه دادن به مسافران خسته، - ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: کاروانسراها نمادهای عینی علم، فرهنگ، هنر، تجارت و جوانمردی هستند که حداقل از عصر هخامنشیان در مسیر راه های ارتباطی ساخته می شدند تا ضمن پناه دادن به مسافران خسته، مبادله کالا و فرهنگ را نیز بین جوامع بشری تسهیل کنند.

رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کاروانسراها نمادهای عینی علم، فرهنگ، هنر، تجارت و جوانمردی هستند که حداقل از عصر هخامنشیان در مسیر راه های ارتباطی ساخته می شدند تا ضمن پناه دادن به مسافران خسته، مبادله کالا و فرهنگ را نیز بین جوامع بشری تسهیل کنند.

همچنین کاروانسراها به لحاظ ساختاری و متناسب با موقعیت و مالکیت آن ها متفاوت اند اما کاربری مشترک و یکسان داشتند و آن پذیرش کاروان ها با اهداف گوناگون بود.

وی افزود: موقعیت خاص ایران در جهان ایجاب می کرد انسان هایی که به هر منظور قصد مهاجرت یا مسافرت از شرق به غرب عالم یا بالعکس را داشتند، از ایران بگذرند و همان امر موجب می شد که مسیر طولانی شرقی-غربی، مراکز جمعیتی و تمدنی بزرگ مانند چین و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراهای جهانی خراسان را بشناسیم

کاروانسراهای جهانی خراسان را بشناسیم