مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 21:452023-09-25اجتماعي

معدن مس سونگون دلیل افزایش فلزات سنگین در پخیرچای ورزقان


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، گفت: فعالیت های مجتمع مس سونگون منجر به افزایش میزان غلظت فلزات سنگین در پخیرچای (رودخانه اردشیر) در منطقه ورزقان شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، گفت: فعالیت های مجتمع مس سونگون منجر به افزایش میزان غلظت فلزات سنگین در پخیرچای (رودخانه اردشیر) در منطقه ورزقان شده است.

شهنام اشتری روز دوشنبه، 3 مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه سد باطله مجتمع مس سونگون شهرستان ورزقان در دره پخیرچایی و در نزدیکی سامانه های مشرف به همین رودخانه انباشته می شود، منجر به تغییراتی در وضعیت طبیعی آن منطقه شده است.

وی ادامه داد: این انباشت موجب افزایش رسوب و عناصر فلزات سنگین همچون مس و آهن در آب رودخانه پخیرچای می شود که به دنبال پیگیری های که با همکاری قرارگاه زیستی استان و پدافند غیرعامل و استانداری آذربایجان شرقی در این راستا انجام شده است، این واحد مکلف به احداث تصفیه خانه خود شده و نسبت به تجهیز آن اقدام کرده است.

اشتری خاطرنشان کرد: با ارزیابی و نظارت های مستمر کارشناسان محیط زیست آذربایجان شرقی با راه اندازی این تصفیه خانه از هر گونه آلودگی آب های پایین دست مس سونگون جلوگیری خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدن مس سونگون دلیل افزایش فلزات سنگین در پخیرچای ورزقان

معدن مس سونگون دلیل افزایش فلزات سنگین در پخیرچای ورزقان