مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 23:102023-10-07اجتماعي

عشایر نیاز به اداره آموزش و پرورش در بوشهر دارند


مدیر امور عشایر استان بوشهر با اشاره به یک هزار و 100 دانش آموز عشایر استان خاطرنشان کرد: حلقه گمشده استان بوشهر، آموزش عشایر استان است که مدارس دوره ابتدایی عشایر از استان فارس هدایت می شوند و انتظار می رود آموزش عشایر به صورت مستقل توسط خود استان انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، مهدی رستمی مدیر امور عشایر استان بوشهر عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: جامعه عشایری استان بوشهر با بیش از چهار هزار و 300 خانوار معادل جمعیتی بالغ بر 18 هزار نفر، 2 درصد از جمعیت کل استان بوشهر را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به خدماتی که امور عشایر ارائه می کند افزود: به دلیل تنوع و گستردگی خدماتی که وجود دارد، دولت آیین نامه ای را تدوین کرده که بر اساس آن سایر ادارات موظفند طبق قانون در کنار امور عشایر باشند که امید می رود همه ادارات پای کار بیایند.

رستمی گفت: به دلیل کاهش بارندگی ها و خشکسالی های به وجود آمده عشایر دچار مشکلاتی از نظر درآمدی شدند که موضوع تنوع بخشی در درآمدزایی، علاوه بر دامداری در دستور کار قرار دارد و نیازمند تأمین منابع است.

وی ادامه داد: این خشکسالی ها باعث کاهش تولید علوفه از 60 کیلوگرم در هکتار به 15 کیلوگرم در هکتار شده است که جوابگوی نیاز ما نیست؛ در سال گذشته سه هزار تن علوفه از مراتع استان بوشهر تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر نیاز به اداره آموزش و پرورش در بوشهر دارند

عشایر نیاز به اداره آموزش و پرورش در بوشهر دارند