مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 09:402023-10-11اجتماعي

«په له»؛ از بوی خاک تا زالزالک های باران خورده


مهر از نیمه گذشته و کشاورزان ایلامی در انتظار اولین بارش پاییزی هستند، بارشی میزان آن تا حدی باشد که گرد و غبار از چهره ی زمین بگیرد و اراضی کشاورزی را برای شخم زدن آماده کند.

- ایسنا/ایلام مهر از نیمه گذشته و کشاورزان ایلامی در انتظار اولین بارش پاییزی هستند، بارشی میزان آن تا حدی باشد که گرد و غبار از چهره ی زمین بگیرد و اراضی کشاورزی را برای شخم زدن آماده کند.

هر چند در ایلام در هفته گذشته در پربارش ترین نقاط حدود 10 میلی متر باران بارید اما اکثر کشاورزان دیم کار ، بذرافشانی را به روزهای آینده به امید بارش په له یعنی نخستین باران موثر پاییزی موکول کرده اند.

سیروس نادری زرنه مدیرکل هواشناسی استان ایلام، در گفت و گو با ایسنا، این نوید را به کشاورزان داده است که بارش های موثر پاییزه استان بنا بر پیش بینی ها از اواخر دهه سوم مهرماه تا نیمه اول آبان ماه صورت می گیرد، هرچند در این بازه زمانی احتمال بارش های ضعیف و پراکنده وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی های پاییزه حکایت از فصلی پربارش در استان ایلام را دارد، تصریح کرد: با توجه به شروع سال آبی جدید و پیش بینی بارش نزولات جوی نرمال و فراتر از نرمال، برخلاف سال های اخیر، برای فصل پاییز امسال شاهد کمبود بارش نخواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«په له»؛ از بوی خاک تا زالزالک های باران خورده

«په له»؛ از بوی خاک تا زالزالک های باران خورده