مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 15:052023-10-16پزشكي

آنتی بیوتیک ها بر روی بیماری های ویروسی اثر ندارند


رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: به طور کلی مصرف آنتی بیوتیک ها بر روی بیماری های ویروسی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی اثر ندارند و حتی می تواند باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عوامل ویروسی شود.

- ایسنا/اصفهان رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: به طور کلی مصرف آنتی بیوتیک ها بر روی بیماری های ویروسی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی اثر ندارند و حتی می تواند باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عوامل ویروسی شود.

سید حامد روحانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرما، بیماری های ویروسی که شایع ترین آن آنفلوآنزا است در جامعه شیوع پیدا می کند.

یکی از مکان هایی که باعث سرایت و انتقال بیشتر این ویروس می شود مدارس خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون مراجعه بیماران با علائم آنفلوآنزا افزایش پیدا کرده است، افزود: مهم ترین کاری که افراد مبتلا و مخصوصاً دانش آموزان باید انجام دهند قرنطینه در منزل خواهد بود تا زنجیره انتقال قطع شود.

رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان استفاده از ماسک و مصرف زیاد مایعات گرم مانند سوپ، شیر، شستن مرتب دست ها، رعایت فاصله با دیگر افراد را از دیگر موارد مؤثر در بهبود و پیشگیری این بیماری عنوان کرد و گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا از مواردی خواهد بود که می تواند تا حدود زیادی از ابتلا به این ویرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی بیوتیک ها بر روی بیماری های ویروسی اثر ندارند

آنتی بیوتیک ها بر روی بیماری های ویروسی اثر ندارند