مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 14:002023-08-26اقتصادي

110 هزار تن تخم مرغ در قم تولید می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: قم با 14 هزار هکتار باغ پسته، تولید 29 هزار تن گوشت قرمز، 32 هزار تن گوشت مرغ، 110 هزار تن تخم مرغ و 7 میلیون قطعه ماهی زینتی جایگاه مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد که باید این ظرفیت را به مردم معرفی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محمدرضا حاجی رضا با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در قم، ضمن گرامی داشت هفته دولت به تشریح فعالیت های این سازمان در یک سال اخیر پرداخت و اظهار کرد: وقتی صحبت از کشاورزی در استان می شود برخی از افراد فکر می کنند قم با توجه به شرایط اقلیمی کشاورزی ندارد.

وی افزود: اما واقعیت این است که قم دارای 14 هزار هکتار باغ پسته است و 29 هزار تن گوشت قرمز، 32 هزار تن گوشت مرغ و 110 هزار تن تخم مرغ تولید می کند و هفت میلیون قطعه ماهی زینتی دارد و ما وظیفه داریم که این ظرفیت را به سراسر کشور معرفی کنیم.

وی افزود: قم در حوزه کشاورزی قابلیت های فراوانی دارد اما آمار را که بررسی می کنیم متوجه می شویم که وضعیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منفی است.

براساس قانون بانک ها 15 درصد سرمایه خود را باید در بخش کشاورزی هزینه کنند اما امروز این آمار بین 3 الی 4 درصد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه بیان کرد: بخش دیگر فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی استان قم مربوط به حوزه سامانه های آبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

110 هزار تن تخم مرغ در قم تولید می شود

110 هزار تن تخم مرغ در قم تولید می شود