مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 12:152023-09-18اقتصادي

آذربایجان غربی از استان های پیشرو در تولید گندم است


رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با داشتن رتبه پنجم در تولید گندم، از استانهای پیشرو در رشد تولید است که به ندای رهبر لبیک گفته و قدمهای مثبتی در این راستا برداشته است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با داشتن رتبه پنجم در تولید گندم، از استانهای پیشرو در رشد تولید است که به ندای رهبر لبیک گفته و قدمهای مثبتی در این راستا برداشته است.

خسرو شهبازی 27 شهریور در جشن خرمن در سیلوانای ارومیه با بیان اینکه این استان در صنایع تبدیلی و تکمیلی از استانهای پررونق است، اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از استانهای قطب تولید محصولات کشاورزی است و رکوردهای اول را در سیب درختی، چغندرقند،عسل در کشور به خود اختصاص داده است.

وی گندم را محصولی استراتژیک و مهم در تامین غذا دانست و گفت: امسال 678 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده و در سال زراعی جاری، 304 هزار و 102 هکتار از اراضی به کشت دیم و آبی اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: اگر چه امسال میزان بارش ها کم بود و با چالش گرما مواجه شدیم اما با تلاش های انجام شده و مبارزه با علف های هرز، امراض و اجرای طرح های جهش تولید در دیم زارها گندمی سالم در استان تولید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی از استان های پیشرو در تولید گندم است

آذربایجان غربی از استان های پیشرو در تولید گندم است