مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 13:152023-09-18سياسي

تبریک جهانی برای ثبت جهانی کاروانسرای تی تی گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: کاروانسرای تی تی همزمان با 54 کاروانسرای ایرانی در ریاض عربستان ثبت جهانی شد.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: کاروانسرای تی تی همزمان با 54 کاروانسرای ایرانی در ریاض عربستان ثبت جهانی شد.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با تبریک ثبت جهانی کاروانسرای تی تی در قالب 54 کاروانسرای پیشنهادی در کمیته ثبت جهانی ریاض عربستان به مردم گیلان و همه مسئولین و دست اندرکاران، اظهار کرد: این کاروانسرا دو ایوانی و از کاروانسراهای برون شهری است که در دوره صفویه با قلوه سنگ و آجر و ملاط ساروج، اقامتگاه مسافران مسیر سیاهکل به دیلمان و طالقان بوده و با شماره 1784 در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با یادآوری ضرورت صیانت و مراقبت از اثر تاریخی مذکور افزود: تعیین حریم اثر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و نامتعارف بسیار ضروری بوده و لذا یکی از برنامه ها و اولویت های اداره کل مرمت، بازسازی و ساماندهی سازه مذکور بوده، در راستای چگونگی اجرای این مهم با وزارتخانه متبوع مکاتبات لازم در حال انجام است.

جهانی با اشاره به اینکه ساماندهی کاروانسرا می تواند در رونق گردشگری منطقه بسیار تاثیرگذار باشد ابراز امیدواری کرد تا با همکاری م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریک جهانی برای ثبت جهانی کاروانسرای تی تی گیلان

تبریک جهانی برای ثبت جهانی کاروانسرای تی تی گیلان