مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 10:102023-09-10اقتصادي

چرا نمای رومی در ایران فراگیر شد؟


  نمای رومی به عنوان یک پدیده و جریان در معماری از آن جهت مورد استقبال قرار گرفت که جامعه معماری گزینه های بهتری برای ارائه به جامعه هدف نداشت.

- ایسنا/البرز یک مدرس و پژوهشگر معماری گفت:  نمای رومی به عنوان یک پدیده و جریان در معماری از آن جهت مورد استقبال قرار گرفت که جامعه معماری گزینه های بهتری برای ارائه به جامعه هدف نداشت.

از سوی دیگر قوانین شهرسازی از ضمانت اجرایی کافی برخوردار نبود که بتواند بر رشد و اجرای آن نظارت داشته و یا آن را کنترل کند.

علی شجاعی درگفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نمای رومی که تلفیق و ترکیبی از عناصر یونان باستان هم درآن به چشم می خورد، اگر مورد استقبال قرار نمی گرفت، به این شکل در ساختمان سازی همه گیر نمی شد.

این سبک از معماری در نمای ساختمان توانست به نیاز طبقه ای از جامعه که به دلیل برخورداری از رفاه به دنبال هویت جدیدی بودند، پاسخ دهد.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل معماری درون گرایی که وجود داشت، توجه به نمای فاخر خیلی مورد توجه نبود، اما امروزه به دلیل اینکه بخشی از جامعه به یک رفاه نسبی رسیده که احتیاج دارد طبقه خود را از سایر افراد جدا کند، به نماهای فاخر مثل نمای رومی توجه نشان می دهد.

از طرفی چون در جامعه معماری نتوانستیم پیشنهادهای بهتری به این قشر از جامعه ارائه کنیم، این سبک از نما مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نمای رومی در ایران فراگیر شد؟

چرا نمای رومی در ایران فراگیر شد؟