مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:052023-09-11سياسي

ماجرای بلای مد پرستی که به جان بنی اسراییل افتاد


گاهی افراد به دنبال مدهایی می روند که اصلاً هیچ وجه معقولی ندارد.

این ویژگی به این دلیل است که انسان برای انتخاب باید دو گرایش داشته باشد و اگر همیشه گرایشش به طرف خیر باشد، - انسان نیست.

است که در تاریخ 1395/11/20، مطابق با هجدهم محرم 1438 ایراد کرده اند: در مطالب گذشته محور بحث هایمان آیات ابتدایی سوره قصص بود که در آن خداوند از یک سو سمبلی از طغیان، عصیان، خودخواهی، خودبزرگ بینی و برتری طلبی را به نام فرعون معرفی می کند و از سوی دیگر نمادی از رحمت و هدایت به نام حضرت موسی علی نبیناوآله وعلیه السلام را.

مقصود از این بخش از داستان بیان این مطلب است که اگر کسانی که در جوامع انسانی مورد استضعاف و تحت فشار و اذیت و آزار دیگران قرار می گیرند، در راه صحیح خودشان صبر و استقامت کنند، خدا به آن ها کمک خواهد کرد و بر دشمنان شان پیروز می شوند.

بهترین آیه ای که این مطلب را بیان می کند آیه پنجم از همین سوره است که می فرماید: وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ.

خداوند با کسی خویشاوندی ندارد در ادامه به مسئله بسیار مهمی می رسیم که خیلی از ما درباره آن ابهام داریم، و آن این است که ما تصور می کنیم اگر قومی مشمول لطف و عنایت الهی شدند، خداوند به آن ها رحمتی دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای بلای مد پرستی که به جان بنی اسراییل افتاد

ماجرای بلای مد پرستی که به جان بنی اسراییل افتاد