مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 00:102023-09-17سياسي

بزرا: نمایش های میدانی از همه اقشار مردم مخاطب دارند


حسن بزرا کارگردان نمایش های میدانی چون «تنهاتر از مسیح» و «جهان بانو» معتقد است این نمایش ها از تمامی اقشار مردم مخاطب دارند و دلیل این استقال هم جذابیت های بصری و نمایشی موجود در این آثار است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه تئاترـ سجاد رضایی مقدم: مهم ترین حادثه دینی در طول تاریخ تشیع، واقعه عاشورا است.

واقعه ای که با توجه به اهمیت و ابعاد گسترده آن قابلیت پرداخت نمایشی و تصویری بالایی دارد اما در طول این سال ها آنچنان که باید از این ظرفیت عظیم بهره برداری مناسبی نشده است که این امر علل و و دلایل مختلفی دارد.

جدا از این موارد قطعاً وظیفه جمهوری اسلامی ایران به عنوان حکومتی شیعی برای تبلیغ موضوعات عاشورایی ایجاب می کند تا این مفاهیم بیش از هر قالب دیگری با تولیدات هنری معرفی شود چراکه مطابق فرموده رهبر انقلاب هر پیامی، هر دعوتی، هر انقلابی، هر تمدنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود و فرقی هم بین پیام های حق و باطل نیست.

از طرفی ساخت آثار تاریخی، مذهبی مربوط به واقعه عاشورا نیازمند بودجه بالایی است که طبیعی است این مهم از عهده بخش خصوصی برنمی آید و سازمان های دولتی باید برای ساخت اینگونه آثار سرمایه گذاری کنند، حتی با وجود سرمایه گذاری، ساخت آثار در مدیوم سینمایی و یا سریال انتخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرا: نمایش های میدانی از همه اقشار مردم مخاطب دارند

بزرا: نمایش های میدانی از همه اقشار مردم مخاطب دارند