مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 13:152023-08-23اقتصادي

کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول سرانه جنگل ایران را دارد


مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان رتبه اول سرانه جنگل ایران و یکی از میانگین منابع طبیعی دنیا را دارد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان رتبه اول سرانه جنگل ایران و یکی از میانگین منابع طبیعی دنیا را دارد.

سعید جاویدبخت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: 56 درصد از وسعت وسعت یک میلیون و 550 هزار هکتاری استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل تشکیل می دهد.

وی اظهارکرد: 90 درصد وسعت این استان منابع طبیعی شامل؛ جنگل و مرتع است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد 16 درصد جنگل های زاگرس و 23 درصد منابع آبی زاگرس را به خود اختصاص داده است.

جاویدبخت تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با سرانه 1.

2 هکتاری، رتبه اول کشور و یکی از میانگین منابع طبیعی دنیا را دارد این در حالی است که سرانه جنگل در دنیا هشت دهم و در ایران دو دهم است.

وی ادامه داد: برای حفاظت و نگهداری از این منابع خدادادی و منابع طبیعی استان با کمبود نیرو قرقبان مواجهیم که طبق استاندارد باید 106 نیروی دیگر داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجموع عرصه های منابع طبیعی استان را به 70 بلوک تقسیم کرده ایم که نیروهای موجود به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول سرانه جنگل ایران را دارد

کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول سرانه جنگل ایران را دارد