مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 14:352023-09-04بين الملل

جنایت غرب علیه بشریت با ارسال مهمات حاوی اورانیوم به اوکراین


سران آمریکا و انگلیس با ارسال بمب های آغشته به اروانیوم ضعیف شده، مرتکب جنایتی بزرگ علیه نظامیان، غیر نظامیان و محیط زیست شده اند، جنایتی که پیش از این نیز در عراق و برخی دیگر نقاط جهان رقم زده اند اما سکوت مدعیان حقوق بشر و توجیهات وقیحانه رسانه های .

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: پس از آنکه آمریکا از ارائه بسته جدید نظامی به اوکراین خبر داد، رویترز در خبری اختصاصی که مدعی است به تایید دو مقام ارشد آمریکایی رسیده، نوشت: دولت جو بایدن تصمیم به ارسال مهمات ضد زره حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین گرفته است.

این اقدام با صرف صدها میلیون دلار هزینه، در حالی صورت می گیرد که آمریکایی ها در توجیه این اقدام مدعی شده اند که این مهمات از تانک های آبرامز آمریکا شلیک می شوند و قادرند تانک های روسیه را نابود کنند.

اوایل فروردین امسال نیز وزارت دفاع انگلیس اذعان کرده بود که گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

اقدام اخیر آمریکا با توجه به کارنامه سیاه آنها در این خصوص از چند منظر قابل توجه است: نخست؛ اسناد نشان می دهد که بخش قابل توجهی از اثرات و پیامدهای سلاح های حاوی اورانیوم ضعیف شده بر سربازانی است که از آنها استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنایت غرب علیه بشریت با ارسال مهمات حاوی اورانیوم به اوکراین

جنایت غرب علیه بشریت با ارسال مهمات حاوی اورانیوم به اوکراین