مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 21:052023-09-17سياسي

4 کارونسرای تاریخی اردکان ثبت جهانی شد


مصطفی سپهری، مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردکان در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت برگزاری چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز یکشنبه 26 شهریورماه 1402، پرونده کاروانسراهای ایران تأیید شد و به ثبت رسید.

وی افزود: بعد از این تصویب کمیته میراث جهانی یونسکو، 54 کاروانسرای ایران به عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی این کشور در فهرست جهانی یونسکو ثبت جهانی شدند و از این تعداد چهار کارونسرای خرانق، کاروانسرای آجری و سنگی انجیره و کاروانسرای ابوالقاسم رشتی عقدا در شهرستان اردکان قرار دارند.

سپهری ثبت جهانی بناهای تاریخی را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری و میراثی اردکان به مردم جهان دانست و گفت: این مهم در حقیقت زمینه ساز توسعه گردشگری و استفاده بهینه و مناسب از این صنعت ارزش آفرین است.

مدیر میراث فرهنگی اردکان عضویت و مسئولیت نماینده این شهرستان در کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی را از جمله مزیت های گردشگری اردکان در کشور عنوان و تصریح کرد: دستاوردهای بزرگ با مشارکت و همراهی جدی مسئولان ارشد استانی و کشوری محقق می شود و خوشبختانه در ثبت جهانی کاروانسراهای تاریخی اردکان این موضوع به خوبی اجرایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 کارونسرای تاریخی اردکان ثبت جهانی شد

4 کارونسرای تاریخی اردکان ثبت جهانی شد