مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 10:552023-08-27پزشكي

نقش چاقی و لاغری بر سلامت باروری زنان


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: هم زنان با کمبود وزن و هم زنان دارای اضافه وزن، دچار سیکل های قاعدگی نامنظم هستند و تخمک گذاری در آن ها رخ نمی دهد یا به اندازه کافی نیست.

- ایسنا/خوزستان رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: هم زنان با کمبود وزن و هم زنان دارای اضافه وزن، دچار سیکل های قاعدگی نامنظم هستند و تخمک گذاری در آن ها رخ نمی دهد یا به اندازه کافی نیست.

مهنوش صاحبدل در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نقش لاغری و اضافه وزن بر سلامت باروری اظهار کرد: تقریباً 12 درصد از دلایل تمام ناباروری ها کمبود وزن یا اضافه وزن است زیرا چربی اندک بدن منجر به تولید ناکافی استروژن و اختلال در سیکل ماهیانه زنان می شود، به طوری که احتمال ابتلا به ناباروری در زنانی که BMI (شاخص توده بدنی) کمتر از 19 در قبل از بارداری دارند، 25 درصد بیشتر است.

وی افزود: همچنین زنانی که اختلالات غذایی مانند بی اشتهایی عصبی و رژیم های غذایی با کالری پایین دارند در معرض خطر بیشتری هستند.

این زنان به دلیل کمبود مواد مغذی مهمی مانند ویتامین B12، روی، آهن و اسیدفولیک ناباروری را تجربه خواهند کرد.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: اضافه وزن در زنان به علت داشتن سلول های چربی (علاوه بر اندام های جنسی، سلول های چربی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش چاقی و لاغری بر سلامت باروری زنان

نقش چاقی و لاغری بر سلامت باروری زنان