مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 10:102023-09-11اقتصادي

ر وز سرنوشت ساز برای تثبیت خودکفایی گندم


به اعتقاد کارشناسان جلسه امروز شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی و خرید تضمینی گندم، به اندازه ای مهم است که می تواند سرنوشت بخش کشاورزی را برای سال های آینده رقم بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت خرید تضمینی گندم قرار است امروز در جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شود، این قیمت گذاری به حدی حساس است که می تواند خودکفایی کامل گندم را در سال آینده رقم بزند و یا خود کفایی گندم نان که امسال به دست آمد را در صورت اتخاد تصمیمات نادرست، با چالش مواجه کند.

کارشناسان معتقدند که قیمت مناسب گندم می تواند کشاورزان را به کشت این محصول اساسی ترغیب کند و یا به همان نسبت دلسرد کند، گفته می شود یکی از عوامل مهم در خودکفایی امسال گندم نان، نرخ مناسب بود.

شورای قیمت گذاری در سه جلسه قبلی درباره تعیین قیمت تضمینی گندم و 32 قلم کالای کشاورزی برای سال زراعی 1402-1403 به نتیجه نرسید و ادامه این جلسات امروز پیگیری می شود، کارشناسان این حوزه معتقدند که نرخ نهایی گندم امروز نهایی خواهد شد، تلاش اعضای شورا این است که ابتدا قیمت گندم تعیین شود و پس از آن به سراغ تعیین قیمت سایر کالاهای اساسی بروند.

رییس بنیاد ملی گندمکاران درگفت وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد: گندم، پیشران سایر محصولات و تعیین قیمت آن در اولویت است که در اد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ر وز سرنوشت ساز برای تثبیت خودکفایی گندم

ر وز سرنوشت ساز برای تثبیت خودکفایی گندم