مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 08:302023-08-29اقتصادي

آغاز برداشت باریجه در 200 هکتار از مراتع میامی


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی از آغاز برداشت باریجه در سطح 200 هکتار در مراتع فرومد و فیروزآباد شهرستان میامی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از میامی، ابراهیم صادقی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در پنجمین روز هفته دولت با شعار دولت مردم عدالت؛ شفافیت و مبارزه با فساد اظهار کرد: در طرح مرتع داری فرومد و فیروزآباد به مساحت 200 هکتار برداشت باریجه توسط مرتع داران در حال اجرا است.

وی با اشاره به ارزش محصول این گیاه در زمینه های دارویی، بهداشتی و صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، بر بهره برداری اصولی و فنی از این گیاه تأکید کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اظهار کرد: با حفظ و احیا این گیاه بومی در منطقه می توان زمینه های اشتغال زایی درباره بهره برداری و فرآوری آن را فراهم کرد.

صادقی تصریح کرد: در سال 1402 با اجرای عملیات بهره برداری باریجه شرایط اشتغال، افزایش درآمد بهره برداران منابع طبیعی برای مرتع داران ایجاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، شیره باریجه کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشورهای خارجی صادر می شود.

این محصول جزو گونه های مجاز مشروط بوده که بهره برداری و حمل آن فقط به صورت طرح بهره برداری مصوب و با مجوز اداره کل منابع ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت باریجه در 200 هکتار از مراتع میامی

آغاز برداشت باریجه در 200 هکتار از مراتع میامی