مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 14:262023-09-12اقتصادي

جهش تولید و تحول اراضی دیم لرستان با کاشت گیاهان دارویی زرشک


با کاشت گیاهان دارویی زرشک می توان جهش تولید و تحول اراضی دیم در لرستان ایجاد کرد.

- ایسنا/لرستان عضو پارک علم و فناوری لرستان گفت: با کاشت گیاهان دارویی زرشک می توان جهش تولید و تحول اراضی دیم در لرستان ایجاد کرد.

علی حسین بیرانوند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: درختچه زرشک به خشکی و کم آبی مقاوم بوده و کاشت درارتفاعات بالا مناسب است.

وی تصریح کرد: این درختچه سرمای زمستان را تحمل می کند، در خاک های آهکی نیز به خوبی رشد می کند و به شوری آب و خاک تا حدودی مقاوم است.

عضو پارک علم و فناوری لرستان خاطرنشان کرد: با وجود مقاومت به به کم آبی، چند نوبت آبیاری به خصوص در سال های اول و در فصل های بدون بارندگی لازم است.

بیرانوند با بیان اینکه درختچه زرشک را با فاصله 4*4 و یا 5 * 5 متر کاشته می شود و بهترین زمان کاشت آن اواخر پاییز است، افزود: روش تکثیر زرشک استفاده از پاجوش و یا خواباندن شاخه ها و گاهی قلمه زدن است.

وی اضافه کرد: برای تکثیر به روش پاجوش، پاجوش های یکساله تا سه ساله را در بهم ن ماه تا فروردین ماه از درخت اصلی جدا می کنند و در زمین مورد نظر می کارند.

عضو پارک علم و فناوری لرستان بیان کرد: باید دقت شود که ریشه این گیاه فوق العاده حساس بوده و بلافاصله باید در زمین اصلی کاشته و آبیاری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش تولید و تحول اراضی دیم لرستان با کاشت گیاهان دارویی زرشک

جهش تولید و تحول اراضی دیم لرستان با کاشت گیاهان دارویی زرشک