مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 16:162023-09-18فرهنگي

نماد شهر اولین ها نیاز به جان تازه دارد


خبرگزاری فارس- تبریز- زهرا عبدالهی: مقبره الشعرا نامی آشنا در اذهان نه تنها تبریزی ها، بلکه مردمان بسیاری از سرزمین ها و از جمله ادیبان و فلاسفه شعر و ادبیات در چهار گوشه دنیا می باشد مکانی که به واقع نه فقط یک مجموعه تاریخی بلکه به عنوان نماد و گلوگاه ی برای معرفی تبریز محسوب می شود.

ولی صد افسوس که این نماد و یادمان همواره طی ادوار گذشته مورد نامهربانی مسئولان نهادهای مرتبط و نامرتبط از میراث فرهنگی تا شهرداری و سایر مجموعه ها قرار گرفته و حاصل این غفلت هم در سال های قبل، تبدیل شدن این مجموعه ارزشمند به محلی به دور از شان و جایگاه تبریز را فراهم آورده است.

مطمئناً نمی توان از کنار مزیت های اقتصادی در کنار پتانسیل های فرهنگی این مکان تاریخی به راحتی گذشت چرا که با سرپا شدن مقبره الشعرا جذب توریست و مسافر داخلی و خارجی به عنوان کمترین مزیت برای تبریز رشد دوباره و اساسی خواهد داشت وذاین یعنی در کنار تمام معادلات فرهنگی و ادبی، رونق کسب و کار و در نتیجه رشد اقتصادی برای شهر.

باید در اینجا به کارگاه های متعدد مرمت و بازسازی در اطراف مقبره الشعرا هم اشاره کنیم که در حال عملیاتی کردن طرح هایی برای ایجاد مکانهای تفریحی و فرهنگی برای شهروندان و بازدید کنندگان هستند که امیدواری به زودی شاهد اتمام این طرح ها و خوش آبرنگ شدن این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماد شهر اولین ها نیاز به جان تازه دارد

نماد شهر اولین ها نیاز به جان تازه دارد