مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 20:302023-09-08بين الملل

لاوروف: اوکراین به دنبال منفجر کردن خط لوله های انتقال گاز به ترکیه است


وزیر خارجه روسیه روز جمعه گفت اوکراین به دنبال منفجر کردن دو خط لوله گاز است که گاز طبیعی را به ترکیه و بخش هایی از اروپا منتقل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه گفت دو خط لوله این کشور که گاز طبیعی را به ترکیه و بخش هایی از اروپا انتقال می دهند از طرف اوکراین تهدید می شوند.

لاوروف که در بنگلادش حضور داشت گفت روسیه دلایل مکفی برای اینکه اوکراین ممکن است در حال توطئه چینی برای حمله به زیرساخت های زیرآبی داشته باشد در اختیار دارد.

وزیر خارجه روسیه مدعی شد نیروهای اوکراین تلاش کرده اند به کشتی های نظامی در حال گشت زنی در اطراف خط لوله های ترک استریم و بلواستریم حمله کند.

او اضافه کرد که روسیه واحدهای گشت زنی را برای محافظت از این مناطق در دریای سیاه اعزم کرده چرا که اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهند که اوکراین در حال تلاش برای منفجر کردن این خط لوله ها است، همان طور که خط لوله نورد استریم منفجر شد.

روسیه از 24 فوریه 2022 (پنجم اسفند ماه 1400) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: اوکراین به دنبال منفجر کردن خط لوله های انتقال گاز به ترکیه است

لاوروف: اوکراین به دنبال منفجر کردن خط لوله های انتقال گاز به ترکیه است