مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 14:152023-09-01سياسي

امام جمعه قزوین: دشمن درصدد کوچک نمایی دستاوردهای بزرگ کشور ما است


دشمنان و عوامل داخلی شان تلاش می کنند دستاوردهای بزرگ کشور را کوچک نشان دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند تقوا وسیله و مرکب رامی است که اهل خود را تا داخل بهشت و به مقصد عالی می کشاند.

وی ادامه داد: یکی از مناسبت های پیش رو روز بانکداری است، بانکداری ما باید بانکداری حلال باشد، نه اینکه به هر عنوانی یک طرفه جلب منفعت کنند، بانک ها باید به مردم منفعت برسانند و برای خودشان هم منفعت داشته باشد، آن چیزی که نابودی می آورد رباست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه 276 سوره بقره فرمود یَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبَا وَیُرْبِی الصَّدَقَاتِ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ کَفَّارٍ أَثِیمٍ ، یعنی (خدا از برکت‏ ربا می کاهد، و بر صدقات می‏ افزاید، و خداوند هیچ ناسپاس گناهکاری را دوست نمی دارد)، این آیه هم در مورد بانک و هم در رابطه با غیر بانک صدق می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: برای مثال اینکه یک نفر پولی به شخص دیگری بدهد و با حیله و نیرنگ بخواهد چندین برابر آن را پس بگیرد، این رباست، حتی اگر میزان آن کم باشد، آن چیزی که مشروعیت دارد مضاربه است، مضاربه به معنای سرمایه گذاری، زمینه سازی تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه قزوین: دشمن درصدد کوچک نمایی دستاوردهای بزرگ کشور ما است

امام جمعه قزوین: دشمن درصدد کوچک نمایی دستاوردهای بزرگ کشور ما است