مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 14:402023-08-23بين الملل

قاتلی که از حق آموزش زنان افغان سخن می گوید!


«گوردون براون» که پس از گذشت 14 سال از جنایاتش در افغانستان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفته و با وقاحت تمام نسبت به آنچه بر زنان و دختران افغان می گذرد ابراز تأسف می کند، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: گوردون براون نخست وزیر اسبق انگلیس، اخیرا منع تحصیل و اشتغال زنان و دختران افغان توسط طالبان را جنایت علیه بشریت خواند که باید مورد تعقیب دیوان بین المللی کیفری قرار گیرد.

براون با حضور در یک نشست مطبوعاتی در دومین سال گرد تصرف کابل توسط طالبان تأکید کرد: جامعه بین المللی امروزه باید تلاش های خود را برای بازگرداندن آزادی به دختران و زنان برای رفتن به مدرسه، دانشگاه، کار، قدم زدن در مکان های عمومی و بهره مندی از اختیارات ابتدایی و پایان دادن به آپارتاید جنسیتی علیه دختران و زنان افزایش دهد.

بدون شک هیچ عقل سلیمی با منع دختران و زنان از تحصیل و تدریس موافق نیست اما بیان این مواضع از سوی گوردون براون جای بسی تأمل دارد! براون همان سیاست مداری است که در سال 2009 و پس از برکناری اجباری تونی بلر از قدرت در انگلیس، همان سیاست های جنگ طلبانه لندن در افغانستان را ادامه داد.

او از اشغال افغانستان توسط انگلیس و آمریکا دفاع کرد و حتی از نمایندگان حزب کارگر در مجلس عوام خواست تا بودجه اشغال گری و عملیات نظامی در افغانستان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتلی که از حق آموزش زنان افغان سخن می گوید!

قاتلی که از حق آموزش زنان افغان سخن می گوید!