مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 10:552023-08-28اقتصادي

برداشت محصول باریجه در 200 هکتار مراتع فرومد آغاز شد


رییس اداره منابع طبیعی میامی از آغاز برداشت محصول باریجه در 200 هکتار مراتع فرومد خبر داد و گفت: برداشت محصول تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم صادقی صبح دوشنبه در پنجمین روز هفته دولت طی بازدید از مراتع فرومد ضمن بیان اینکه برداشت محصول در سطح 200 هکتار مراتع فرومد و فیروز آباد شهرستان میامی آغاز شده است، ابراز داشت: برداشت این محصول از اوایل تیر آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه تشویق بهره برداران به کشت گیاهان دارویی و صنعتی در مراتع ضمن حفظ و احیای گیاهان بومی منطقه زمینه های اشتغال را نیز ایجاد می کند، افزود: هدف عمده این طرح نیز فراهم سازی درآمد برای مرتع داران و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه کشت این گیاه مجاز مشروط است، ابراز داشت: به این معنا که بهره برداری و حمل آن باید با مجوز اداره کل منابع طبیعی صورت گیرد.

صادقی بابیان اینکه این گیاه در صنعت دارو، بهداشت و صنعت کاربردهای فراوانی دارد، تصریح کرد: این محصول به صورت خام و بدون فرآوری قابلیت صادرات به دیگر کشورهای خارجی را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت محصول باریجه در 200 هکتار مراتع فرومد آغاز شد

برداشت محصول باریجه در 200 هکتار مراتع فرومد آغاز شد