مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 15:302023-09-02سياسي

طی نشستی در کربلا مطرح شد: نقش اربعین در تعلیم و تربیت خانواده


طی نشستی در کربلای معلی بانوان پژوهشگر حوزه و دانشگاه به بحث و گفتگو درباره اربعین و کنش گری زن مسلمان پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس نشست اربعین و کنشگری زن مسلمان به همت کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین با مشارکت شورای بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، جمعیت لواء الخدمه الحسینیه و حوزه علمیه الزهراء در کربلای معلی برگزار شد.

در این نشست مقاله هایی با موضوعات مسأله حجاب و حیا در جامعه، ظرفیت گفتگو در اربعین برای امت اسلامی، نقش زنان در خلق حماسه و روایتگری عاشورا، اصول تربیتی آیین پیاده روی اربعین، نقش حضرت زینب (س) در احیای جامعه بانوان و.

مورد ارائه و تحلیل قرار گرفت.

در این برنامه مهری غروی استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بر اساس روایات و احادیث کسی که عفت و حیا ندارد دین ندارد گفت: علت اهتمام به دین در جوامع اسلامی این است که بی حیایی مشکلات و آثار بعدی به دنبال خود خواهد داشت.

وی اربعین را تجدید بیعت با حضرت زینب(س) توصیف کرد و گفت: حضرت زینب(س) در دو بعد شخصی و اجتماعی حائز توجه بود که ابعاد شخصی ایشان را می توان در ایمان، عبادت، تحمل بالا، علم و عفت دانست و بعد اجتماعی شخصیت ایشان هم شامل امور آموزشی، پرستاری، پیروی از امام و در نهایت هدایت کاروان و سخنرانی روشنگرانه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طی نشستی در کربلا مطرح شد: نقش اربعین در تعلیم و تربیت خانواده

طی نشستی در کربلا مطرح شد: نقش اربعین در تعلیم و تربیت خانواده