مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 21:302023-08-26بين الملل

قطار باری از روسیه به مقصد عربستان، وارد ایران شد


قطار ترانزیتی کانتینری شامل 36 کانتینر، برای اولین بار از مبدا روسیه به مقصد عربستان از مرز ریلی اینچه برون وارد ایران شده و به سمت بندرعباس اعزام شد تا از آنجا به جده منتقل شود.

- مدیرعامل راه آهن گفت: قطار ترانزیتی کانتینری شامل 36 کانتینر، برای اولین بار از مبدا روسیه به مقصد عربستان از مرز ریلی اینچه برون وارد ایران شده و به سمت بندرعباس اعزام شد تا از آنجا به جده منتقل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه آهن- چندی پیش درباره تاثیر دیپلماسی بر حوزه حمل ونقل و پررنگ شدن ترانزیت از ایران گفته بود: از زمانی که در راه آهن حضور پیدا کردیم، بنا داشتیم گفتمان ترانزیت را پررنگ کنیم و با کشورهای همسایه بیشترین دیپلماسی را در حوزه حمل ونقل ریلی داشته باشیم؛ به همین دلیل ما کریدور شمال به جنوب را ایجاد کرده و اکنون 4700 کیلومتر مسیر تمام ریلی را از روسیه به هند داریم که می توانیم بار را ترانزیت کنیم و درآمد داشته باشیم و از مهر 1401 این کار عملیاتی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به تازگی نیز درخصوص کریدور شمال - جنوب اعلام کرده بود: در نشست با قائم مقام راه آهن روسیه مقرر شد برای جهش ترانزیت از ایران، پنج نوع کالای راهبردی و پرحجم آنها هدف گذاری شود تا هم برنامه ریزی برای ترانزیت بلندمدت کالا صورت گیرد و هم زمان تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطار باری از روسیه به مقصد عربستان، وارد ایران شد

قطار باری از روسیه به مقصد عربستان، وارد ایران شد