مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 13:452023-09-04حوادث

مشاهده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان کهنوج


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج از مشاهده یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، هادی جلالی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج  استان کرمان گفت: یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش موفق به مشاهده و فیلم برداری از یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان شهرستان کهنوج شد.

وی افزود: همراهی همه آحاد مردم در امر حفاظت از عرصه های طبیعی امری ضروری به نظر می رسد و در این راستا با تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و تلاش شبانه روزی همکاران شاهد گونه های مختلف حیات وحش در این شهرستان هستیم.

جلالی ادامه داد: خرس سیاه آسیایی(بلوچی) یکی از گونه های در معرض خطر انقراض است ودر رده پستانداران و راسته گوشتخوران قرار میگیرد و با این وجود نمی توان خرس ها را گوشت خوار نامید خرس ها همه چیز خوار هستند آن ها از میوه ها و گیاهان تغذیه می کنند و به شدت جذب مواد غذایی شیرین می شوند.

خرما 85 درصد رژیم غذایی این حیوان را در مناطق گرمسیری تشکیل می دهد، پراکنش این گونه در معرض انقراض در جنوب شرق کشور(جنوب کرمان)، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج از کلیه شهروندان، عشایر، دامداران و اهالی روستاهای پیرامون درخواست کرد در صورت مشاهده مجدد از نزد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان کهنوج

مشاهده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان کهنوج