مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-05اقتصادي

تأثیرپذیری مثبت بازار ارز از تشکیل جامعه صرافان با اساسنامه جدید


عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت: بعد از انحلال کانون صرافان، تشکیل جامعه صرافان با اساسنامه جدید، به نوعی اقتدار بانک مرکزی در بحث تثبیت و کنترل بازار ارز بود که به قانونمندی و تاثیرگذاری بیشتر این بخش در اقتصاد و بازار ارز کشور می انجامد.

- حسین طوسی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اثرات مؤثر انحلال کانون صرافان اظهار داشت: جایگزینی جامعه صرافان با کانون صرافان و ساماندهی این بخش، به نوعی اقتدار بانک مرکزی در بحث تثبیت و کنترل بازار ارز بود، به عنوان یکی از فعالان اقتصادی معتقدم در بحث بازار ارز و همچنین تخصیص ارز در روند واردات و صادرات به هیچ عنوان نباید از تخلفات چشم پوشی کرد و معتقدم برخورد با صرافان متخلف و در نهایت انحلال کانون صرافان نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

وی افزود: منطقی است که  از بروز تخلفات در هر بخش جلوگیری شود، این امری شایسته و ستودنی است، به همین دلیل جامعه صرافان نیز به عنوان یک تشکل مالی باید در چارچوب قانون فعالیت کند تا دوباره مثل کانون صرافان با همان روال و چارچوب قبلی به مشکل بر نخورد.

طوسی با بیان اینکه امیدواریم مافیا در بخش ارزی کشور از بین برود، اضافه کرد: مطمئنا اگر چنین شرایطی بر جامعه صرافان حاکم شود، هم به نفع مردم است و هم به نفع تجار و فع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیرپذیری مثبت بازار ارز از تشکیل جامعه صرافان با اساسنامه جدید

تأثیرپذیری مثبت بازار ارز از تشکیل جامعه صرافان با اساسنامه جدید