مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 07:552023-09-10اقتصادي

کشت پاییزه کلزا در مزارع شهرستان شهرکرد آغاز شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در مزارع شهرستان شهرکرد آغاز شده است، گفت: رعایت تاریخ کاشت تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، علی شریفی با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در مزارع شهرستان شهرکرد آغاز شده است، گفت: رعایت تاریخ کاشت تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید کلزا دارد از همین رو از کلزاکاران درخواست می شود کشت این محصول را در موعد مقرر انجام دهند تا زراعت کلزا دچار سرمازدگی ناشی از رعایت نکردن تاریخ کاشت نشود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با بیان این که ویژگی های گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط مختلف آب و هوایی، بیانگر اهمیت کشت این محصول در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی است، افزود: این محصول می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گیرد و علاوه بر کاهش بیماری ها، آفت و علف های هرز، باعث افزایش عملکرد شود.

شهین شیروانی نیز در این خصوص اظهار داشت: دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن و 18 تا 24 درصد پروتیین است همچنین روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع شده و فاقد کلسترول از کیفیت بالایی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پاییزه کلزا در مزارع شهرستان شهرکرد آغاز شد

کشت پاییزه کلزا در مزارع شهرستان شهرکرد آغاز شد