مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-05اقتصادي

کشت گل آفتابگردان در 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ


رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشت گل آفتابگردان در 400 هکتار از اراضی کشاورزی کوهرنگ، گفت: این طرح با سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی بخش خصوصی و مشارکت مردم و اشتغال بیش از 900 نفر در این شهرستان انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشت گل آفتابگردان در 400 هکتار از اراضی کشاورزی کوهرنگ، گفت: این طرح با سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی بخش خصوصی و مشارکت مردم و اشتغال بیش از 900 نفر در این شهرستان انجام شده است.

   رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح در راستای بهینه سازی الگوهای کشت محصولات زراعی ابلاغی سال 1402-1401 هیأت دولت و برنامه سازمان تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی در اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ به واسطه کوتاه بودن فصل رشد اجرا شده است.

وی افزود: اهمیت کشت این محصول به واسطه مصرف بهینه آب که کم تر از سه هزار مترمکعب در هر هکتار می باشد و همچنین استفاده از ارقام اصلاح نژادی و برداشت بیش از چهار تن در هر هکتار است.

برزگر با اشاره به اینکه پیش بینی می شود از این 400 هکتار اراضی، یک هزار و 600 تن محصول برداشت شود، اضافه کرد: در استان 30 طرح نیمه تمام تامین و انتقال آب در اراضی شیب دار وجود دارد که بیشتر شامل محصولات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گل آفتابگردان در 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ

کشت گل آفتابگردان در 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ