مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-21اقتصادي

تفاهم نامه ساخت 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد منعقد شد


تفاهم نامه ساخت نیروگاه های خورشیدی با مجموع ظرفیت 200 مگاوات از سوی استانداری یزد و شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر منعقد شد.

- ایسنا/یزد تفاهم نامه ساخت نیروگاه های خورشیدی با مجموع ظرفیت 200 مگاوات از سوی استانداری یزد و شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر منعقد شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در حاشیه انعقاد این قرارداد، در نشست با مصطفی نوراللهی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر، تولید برق خورشیدی را یکی از محورهای اساسی سند یزد نوین دانست و گفت: با توجه به قرارگیری یزد در بهترین موقعیت جغرافیایی به لحاظ تابش و تعداد روز آفتابی، یکی از هدفگذاری های استان در این حوزه تولید دو هزار مگاوات برق خورشیدی است.

وی با اشاره به تدوین چشم انداز ایجاد زنجیره کامل بهره گیری از ظرفیت انرژی خورشیدی در سند یزد نوین، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این چشم انداز باید در مسیر تولید سلول های خورشیدی، مزارع خورشیدی، ذخیره سازها و مزارع رمز ارز حرکت کرد.

فاطمی در همین راستا ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه انرژی خورشیدی در استان یزد، امکان اختصاص یکی از مناطق ویژه اقتصادی استان به حوزه انرژی های پاک و انرژی خورشیدی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه ساخت 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد منعقد شد

تفاهم نامه ساخت 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد منعقد شد