مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 14:102023-09-09سياسي

خروجی اجلاس تهران، تبدیل به سند پشتیبان سازمان ملل متحد خواهد شد


رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خروجی اجلاس بین المللی مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار قطعاً به عنوان یک سند پشتیبانی در مباحث مربوط به گرد و غبار در سازمان ملل متحد قرار خواهد گرفت - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید حسین موسوی فر رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 21 تیر ماه سال گذشته اجلاس گرد و غبار در سطح منطقه ای به میزبانی کشور ما برگزار شد و آژانس های سازمان ملل نیز در حد کمک به بهبود شرایط منطقه همکاری داشتند.

به این دلیل که نشست منطقه ای نتایج مثبتی داشت، سازمان ملل متحد ضمن استقبال از این اقدام جمهوری اسلامی ایران، از کشور ما خواست که اجلاس را در سطح بین المللی برگزار کند.

وی ادامه داد: پیرو قطعنامه سازمان ملل متحد که با رأی نزدیک به اجماع به تصویب رسید، بنا شد که ایران از تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد با پشتیبانی این سازمان برای شرکت در اجلاس اجلاس بین المللی مقابله با توفان های ماسه گرد و غبار دعوت کند.

به این دلیل که اجلاس امسال یک اجلاس فنی و تخصصی در مورد گرد و غبار است، به این جمع بندی رسیدیم که یک اولویت بندی برای دعوت از کشورها داشته باشیم و بر همین این اساس، ابتدا از کشورهایی دعوت شد که متأثر و یا منشأ گرد و غبار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروجی اجلاس تهران، تبدیل به سند پشتیبان سازمان ملل متحد خواهد شد

خروجی اجلاس تهران، تبدیل به سند پشتیبان سازمان ملل متحد خواهد شد