مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 11:252023-09-21اجتماعي

بازماندن گروهی از دانش آموزان از تحصیل در سایه بی توجهی به یک مصوبه ویژه!


در شرایطی که بخشی از وزارت آموزش و پرورش می کوشد بازماندگان از تحصیل را شناسایی کرده و شرایط را برای تحصیل ایشان فراهم کند، در بخشی دیگر از این وزارت خانه شرایط به گونه ای پیش می رود که موجب می شود شماری از تحصیل بازبمانند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، از جمله معضلاتی که آموزش و پرورش در کشورمان با آن مواجه است، بازماندن گروهی از دانش آموزان از تحصیل است؛ دانش آموزانی که برخی گروه های هدف در مسیر تحصیل و تعلم از دریافت این خدمات محروم می شوند و به اصطلاح ترک تحصیل می کنند و بعضی وضعیت وخیم تری دارند و اساسا شانس ثبت نام در مدارس در موعد قانونی را نمی یابند و جایشان در همان کلاس اول خالی می ماند.

مشکلی که تاکنون تدابیر مختلفی برای رفع آن اندیشیده شده که چندان مثمر ثمر نبوده است.

وضعیتی که موجب شده مسئولان وزارت آموزش و پرورش اخیرا اقدامی تازه را برای مقابله با این مشکل در دستور کار قرار دهند و نتیجه، تولد سامانه ای است که زمستان سال گذشته رونمایی شد و به تاکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش، هدف گذاری ویژه اش، شناسایی کودکان 6 تا 11 ساله بازمانده از تحصیل است.

سامانه ای که با همکاری سازمان ثبت احوال کشور طراحی و اجرا شده و قرار است بعد از شناسایی بازماندگان از تحصیل، پرونده تشکیل شده برای این افراد در اختیار کارشناسان سامانه قرار گیرد تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازماندن گروهی از دانش آموزان از تحصیل در سایه بی توجهی به یک مصوبه ویژه!

بازماندن گروهی از دانش آموزان از تحصیل در سایه بی توجهی به یک مصوبه ویژه!