مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 16:002023-08-26اقتصادي

عملیات بیومکانیک جنگل های مانگرو در سه شهر ساحلی هرمزگان اجرا شد


عملیات مکانیک و بیومکانیک مدیریت پایدار جنگل های ساحلی مانگرو به عنوان مهم ترین برنامه در هفته دولت در شهرستان های قشم، - میناب و بندرخمیر اجرا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدمحمدنور موسوی بیان داشت: در راستای صیانت از جنگل های مانگرو (حرا و چندل)، خوریات شهرهای ساحلی در حد فاصل جزر و مد دریا که توسعه حرا دارد، طبق برنامه ریزی صورت گرفته و قرارداد منعقد شده با جوامع محلی و تعاونی ها، در شهرهای ساحلی هرمزگان تولید، تامین، کشت، پرکردن گلدان و حفاظت فیزیکی نهال حرا در حال انجام است و مردم مشارکت بسیار خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت در مجموع 65 طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افتتاح و کلنگ زنی می شود، اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها افزون بر 2 هزار و 469 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: این طرح ها شامل مدیریت پایدار جنگل های ساحلی مانگرو، تولید وتامین نهال در نهالستان های استان در راستای پویش مردمی طرح کاشت یک میلیارد درخت، ساخت سازه های سنگی ملاتی، پخش سیلاب، مهار و کنترل سیلاب و استحصال رواناب، حفاظت خاک، توسعه جنگل با بذر، احداث بند خاکی و دیگر طرح های آبخیزداری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات بیومکانیک جنگل های مانگرو در سه شهر ساحلی هرمزگان اجرا شد

عملیات بیومکانیک جنگل های مانگرو در سه شهر ساحلی هرمزگان اجرا شد