مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 10:252023-09-19اقتصادي

بازگشت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار


بازار مرغ در آرامش است و قیمت به نرخ ستاد تنظیم بازار برگشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار مرغ این روزها به افزایش های چند وقت پیش پایان داده و در حالت تعادل به سر می برد قیمت ها به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برگشته است، فراوانی از دیگر مولفه های بازار است که در هر مغازه و فروشگاهی مرغ به وفور یافت می شود.

مرغ در فروشگاه های زنجیره ای کیلویی 75 هزار توان به فروش می رود و هیچ مشتری دست خالی بر نمی گردد، این در حالی است که طی یکی دو ماه گذشته قیمت مرغ تا کیلویی 100 هزار تومان هم بالا آمده بود و بعضا صفهای طولانی برای خرید بسته می شد.

*2 عامل کاهش قیمت مرغ  علی جمشیدی کارشناس بخش کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: دو عامل مهم در کاهش قیمت مرغ تاثیر داشت نخست اینکه جوجه ریزی توسط مرغداران افزایش یافت به طوری که ماهانه به بیش از 130 میلیون قطعه رسیده است و این تولید بیش از نیاز کشور است.

وی افزود: پیش از این تولید کم شده بود میزان جوجه ریزی در اسفند سال گذشته به زیر 100 میلیون هم رسیده بود که اثر خود را به صورت کاهش تولید در بازار نشان داد.

جمشیدی عامل دوم کاهش قیمت را بهبود وضعیت تامین خوراک مرغ عنوان کرد و گفت: واردات خوراک شدت بیشتری پیدا کرده و نیاز مرغداران تامین می شود و یا حداقل از نظر روانی وضعیت مطلوبی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار

بازگشت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار