مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 07:502023-09-11پزشكي

شهریور بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شهریور را بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر عنوان کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شهریور را بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر عنوان کرد.

دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به شیوع هرساله بیماری آنفلوانزا از اواخر شهریور ماه، گفت: واکسن آنفلوانزای هلندی، فرانسوی و ایرانی تحت لیسانس فرانسه در بازار موجود است و همه ی آنها به فرم چهار ظرفیتی بوده و میزان ایمنی که ایجاد می کنند تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

وی ادامه داد: تزریق این واکسن برای افراد در معرض خطر از جمله سالمندان، مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند بیماران قلبی، دیابتی، سرطانی و همچنین افرادی که به هر دلیل سیستم ایمنی ضعیفی دارند، توصیه می شود.

وی با بیان اینکه خانم های باردار جزو افراد در معرض ابتلا به آنفلوانزا و بیماری های ویروسی هستند، یادآور شد: این افراد باید در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا باشند، چرا که هم برای خود مادر و هم جنین خطرناک است.

خیاط زاده بیان کرد: در خصوص کودکانی که تا به حال به آنها واکسن تزریق نشده باید برای تزریق واکسن آنفلوانزا با پزشک معالج مشورت کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریور بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا

شهریور بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا