مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 10:452023-09-12بين الملل

قدرت زمین لرزه مغرب برابر با 30 بمب هسته ای بود


استادان زلزله شناسی از کشورهای انگلیس و مغرب معتقدند که قدرت زمین لرزه بامداد شنبه در کشور مغرب برابر با انفجار 30 بمب هسته ای بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بیل مک گوایر ، استاد ژئوفیزیک و خطرات تغییرهای آب و هوایی در دانشگاه کالج لندن، گفت که قدرت زمین لرزه الحوز مغرب تقریباً معادل قدرت 30 بمب مشابه بمب های هسته ای بود که در سال 1945 بر شهر هیروشیما انداخته شد.

مک گوایر در یادداشتی که در روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز منتشر شد، اشاره کرد که زلزله آگادیر در سال 1960 که منجر به کشته شدن 15 هزار نفر در جنوب مغرب شد، ممکن است، مشهورترین زمین لرزه این کشور باشد یا زلزله دیگری که در سال 2004 رخ داد و کانون آن در سواحل شمالی این کشور بود و بیش از 600 نفر را کشت.

با این حال، هیچ یک از این رویدادها به قدرت زمین لرزه 6.

8 ریشتری که جمعه شب منطقه ای در 40 مایلی جنوب غربی مراکش را لرزاند نبود، چرا که به اندازه 30 بمب اتمی منتشر شده در هیروشیما انرژی آزاد کرد.

بدر الصفراوی، استاد زمین شناسی دانشگاه مولای اسماعیل شهر مکناس مغرب و کارشناس چینه شناسی نیز در این باره گفت: در واقع انرژی ساطع شده از زمین لرزه الحوز که شدت آن به هفت درجه در مقیاس ریشتر رسید، معادل قدرت انفجاری 32 بمب هسته ای مشابه بمب هایی است که در طول جنگ جهانی دوم شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت زمین لرزه مغرب برابر با 30 بمب هسته ای بود

قدرت زمین لرزه مغرب برابر با 30 بمب هسته ای بود